Astăzi, 27 februarie 2017, CFR Călători și Direcția de Poliție Transporturi din cadrul I.G.P.R. au desfăşurat o acţiune maraton de control în trenuri.
 
Din cei peste  aproximativ 1550 de pasageri care au călătorit în  cele cinci  trenuri verificate, 153 au plătit preț similar celui de la casa de bilete, iar altor 386 de călători  le-au fost eliberate bilete la tarif de taxare în tren.
 
Au fost verificare următoarele trenuri:
- R 8012 Fetești –București Obor;
- R 8001 București Obor – Constanța;
- R8014 Fetești – București Obor;
- R 8011 Constanța – București Obor;
- R 8002 Constanța – București Obor.
 
Recomandăm celor care călătoresc frecvent cu trenul, ABONAMENTUL: soluţia cea mai avantajoasă, cu reduceri tarifare importante. În plus, pasagerii își pot cumpăra, la unele trenuri, bilete şi abonamente valabile pentru rangul de tren InterRegio, la tarife mai mici aferente rangului de tren Regio, (click aici ). 
 
Important! Conform reglementărilor în vigoare, pasagerii care urcă din punctele de oprire unde nu sunt case de bilete au obligaţia de a se prezenta imediat după urcarea în tren la personalul feroviar pentru a-şi cumpăra bilete, la un tarif similar celui de la casa de bilete.
 
Acţiunile de control se vor derula şi în perioada următoare, în toate trenurile de pasageri, la nivelul întregii rețele feroviare, în special în zonele generatoare de fluxuri importante de trafic. Acestea fac parte din demersul CFR Călători de a aduce SCHIMBĂRI în activitate și de a oferi pasagerilor un transport în condiţii decente, demers care are nevoie de participarea tuturor, cu atât mai mult cu cât fiecare persoană plătitoare de taxe participă la subvenționarea transportului de călători cu trenul, iar un efort comun aduce beneficii în realizarea unor călătorii civilizate.
  
Sprijinul susținut al reprezentanţilor Direcției de Poliție Transporturi din cadrul I.G.P.R. în aceste acțiuni este foarte important, analizele și statisticile conducând la rezultate încurajatoare.
 
Pentru a veni în sprijinul acestor acțiuni, recomandăm tuturor pasagerilor care întâlnesc situații de călătorie frauduloasă, să semnaleze acest lucru prin accesarea butonului „Raportează călătoria fără bilet” disponibil pe site-ul www.cfrcalatori.ro .
 
Înainte de efectuarea călătoriei, rugăm pasagerii să se asigure că au achiziționat bilet pentru evitarea taxării suplimentare în tren și/sau suportarea costurilor amenzii conform reglementărilor în vigoare.
 
CFR Călători mulțumeşte tuturor pasagerilor care își cumpără de fiecare dată bilet de tren!
 
* Pentru un călător care refuză achitarea biletului de taxare în tren, se întocmeste un proces verbal de contravenţie (PVC) conform HG 203/1994, a cărui valoare se compune din:
- amendă contravenţională, care este cuprinsă între 250-400 lei;
- tariful de transport (bilet taxare în tren) pentru distanţa aferentă;
- tarif suplimentar în valoare de 300 lei;
- speze poştale şi tarif de identificare în valoare de 30,8 lei.
 
Despre CFR Călători:
Societatea de Transport Feroviar de Călători  CFR Călători S.A. este operatorul naţional feroviar de pasageri care efectuează  transportul public de călători pe calea ferată. CFR Călători contribuie la libera circulaţie a persoanelor în interiorul şi în afara ţării, în condiții ecologice și de siguranță. Politica pe care managementul companiei o promovează este de a furniza servicii de transport feroviar de pasageri de calitate, cu un angajament față de societate în sensul garantării accesibilității pentru toate categoriile de cetăţeni.

Arhivă Comunicate de presă