23 august 2022
Referitor la atitudinea personalului de tren semnalată de un tânăr alpinist din Cluj pe contul său de facebook și preluată de mass-media, pentru o informare corectă a opiniei publice CFR Călători face următoarele precizări:
Modificările temporare survenite în circulația trenului IR 1765 Timișoara Nord – Iași, de călătorie cu transbordare auto impuse de lucrările desfășurate de CFR SA, au fost anunțate, iar la cumpărarea biletului călătorul este informat privind modificarea intervenită.
CFR Călători asigură pasagerilor cu mobilitate redusă gratuit, la cerere, servicii de asistenţă la transportul cu trenul în limita posibilităţilor tehnice şi organizatorice. Pentru a beneficia de asistență trebuie completat un formular tip, disponibil la punctele de vânzare ale CFR Călători și pe pagina de internet a companiei www.cfrcalatori.ro. Cererea se depune cu cel puțin 48 ore înainte de plecare (conform Regulamentului CE nr. 1371/2007), cu precizarea tuturor detaliilor necesare (date de identificare, dizabilitate, servicii necesare, datele trenului de plecare/sosire etc).
CFR Călători s-a autosesizat cu privire la situația semnalată și a fost demarată o cercetare internă legată de modul incorect de adresare al personalului de tren, asemenea comportament nefiind acceptat la nivelul companiei.
Modul de exprimare al conductorului de tren nu a fost unul adecvat, fapt pentru care CFR Călători cere scuze tânărului alpinist paralimpic.
Precizăm că personalul feroviar propriu este instruit cu privire la reglementările de conduită etică și comunicare în relaţia cu clienţii. De asemenea, independent de cercetarea internă, personalul în relația cu clienții va fi reinstruit privind comportamentul și modul de adresare către publicul călător.
Încercăm pe cât posibil să îmbunătăţim atitudinea personalului feroviar care este în relaţia cu clienţii, iar atunci când angajaţii noştri nu îşi îndeplinesc corespunzător atribuţiile de serviciu sunt sancţionaţi conform Codului Muncii şi Contractului Colectiv de Muncă.