Oficiul Marketing și Comunicare
Serviciul Marketing și Relații cu Mass- Media Tel CFR:122 777, Direct: 021 319 0337
F- PO-0-7.4-01-02/Nr. OMC2/ 20 / 652/ 26.06.2022
Către: Club Feroviar
În atenția Dlui Redactor Șef
Spre știință: Dlui Adrian BĂRBULESCU, jurnalist Club Feroviar
Precizare CFR Călători
București, 26 iunie 2022
Referitor la articolul “CFR Călători anulează 12 trenuri profitabile și le face cadou Transferoviar Călători” publicat în data de 26.6.2022 pe site-ul Club Feroviar sub semnătura dlui Adrian Bărbulescu, pentru o informare corectă a opiniei publice, CFR Călători face următoarele precizări pe care vă solicităm să le publicați:
Facem precizarea că NU CFR Călători și-a “anulat 12 trenuri profitabile și le face cadou Transferoviar Călători” pe ruta București Nord – Mogoșoaia – Aeroport Henri Coandă și retur începând cu data de 16 iulie 2022, așa cum este menționat în articol. În urma deciziei Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar din cadrul Consiliului Concurenṭei, managerul infrastructurii feroviare – CNCF CFR SA a pus în aplicare măsura de anulare a acestor trenuri.
Managerul infrastructurii feroviare a refăcut oferta de trase și a redus volumul de trenuri operate de către CFR Călători prin redistribuirea acestora operatorului privat de transport feroviar de călători -Transferoviar Călători (TFC), în urma plângerii TFC la Consiliul Concurenṭei.
Astfel, din data de 16 iulie 2022, pe ruta București Nord – Mogoșoaia – Aeroport Henri Coandă și retur vor rămâne tot 72 de curse, modificarea constând în faptul că CFR Călători va opera cu 24 perechi de trenuri, față de 30 (cât are în prezent), iar TFC va opera cu 12 perechi, față de 6 (cât are în prezent).
În continuare vor circula 72 de trenuri, doar că 6 perechi de trenuri ale CFR Călători vor fi anulate și în locul lor vor circula la aceleași ore, trenurile TFC.
În contextul celor mai sus precizate, apreciem că publicarea unor informații false și nedocumentate afectează imaginea și activitatea CFR Călători. Pe de altă parte este rea-voință din partea jurnalistului, având în vedere faptul că nu s-a primit nicio solicitare oficială la CFR Călători pentru furnizarea de informații pe acest subiect.
În viitor, vă rugăm să vă documentați și, de asemenea, să ne solicitați în scris informații pentru o prezentare obiectivă și corectă a faptelor.
CFR Călători își rezervă dreptul de a vă acționa în instanță pentru prejudicii economice, de imagine și defăimare.
Serviciul Marketing și Relații cu Mass-Media
CFR Călători