Călătorii care își cumpără abonamente de călătorie lunare și săptămânale și pot opta și pentru încărcarea acestora în format digital pe suport tip Card Transport la casele de bilete.
Posesorii de Card Transport pot achiziționa abonamentele lunare și săptămânale online pe site www.cfrcalatori.ro sau prin aplicația pentru telefon “CFR Calatori bilete online”.
1. De unde obțin un Card Transport și care sunt beneficiile?
• Cardul Transport se eliberează contra cost în baza unei cereri completate de către călător la casele de bilete din stațiile și agențiile de voiaj CFR Călători numai pentru achiziţionarea legitimaţiilor de călătorie tip “abonament” cu plata integrală.
• Pentru un călător care deține Card Transport emiterea abonamentelor digitate (încărcarea unui abonament pe card) precum și a eventualelor diferente tarifare (diferenta de rang, și/sau tichet de rezervare) se vor putea efectua la orice ghișeu sau automat de bilete aparținând CFR Călători (Kioșk).
• Pentru cei care dețin un Card Transport nu mai este necesară completarea unei cereri la reîncărcarea abonamentelor lunare și săptămânale cu număr nelimitat de călătorii. Atenție! Abonamentele lunare 5, 10 sau 15 zile necesită completarea unei cereri la fiecare reîncărcare.
• Pentru reîncarcarea abonamentelor pe card de la automatele de bilete kioșk CFR, călătorii vor înscrie atât seria cardului cât și CNP-ul, sistemul verificând valabilitatea cardului de transport și corespondența asocierii serie card – CNP.
• În cazul pierderii/furtului sau deteriorarii Cardului Transport, acesta se poate înlocui contra cost, achitând tariful de emitere. Atenție! La înlocuirea cardului, toate abonamentele digitale încă valabile la momentul respectiv se transferă automat pe noul card.
2. Cum arată “Card Transport”?
3. Cum se face restituirea abonamentelor încărcate pe Card Transport?
a. Restituirea parțială (în perioada de valabilitate a abonamentului) se face la unitatea emitentă în baza unei cereri completate de către călător, cu reținerea automată a comisioanelor și a tarifelor aferente.
b. Restituirea totală, înainte de prima zi de valabilitate, se poate efectua la orice unitate.
c. Pentru abonamentele digitale emise online pe site sau prin aplicația pentru telefon “CFR Călători bilete online” solicitarea de restituire se efectuează numai online din contul de utilizator iar restituirea sumelor ce se cuvin a fi returnate se face direct în contul asociat cardului bancar cu care s-a achiziționat abonamentul.
4. Cum se face verificarea în tren a abonamentului de către personalul de tren?
• Cardurile de transport sunt recunoscute automat de dispozitivul mobil aflat în dotarea personalului de tren în momentul scanării.
• În urma scanării unui card de transport care are încărcat un abonament valabil vor fi afișate informațiile referitoare la tipul de abonament, ruta, perioada de valabilitate, precum şi datele de identificare ale clientului care vor fi comparate cu cele din actul de identitate.
5. Care este prețul emiterii Cardului Transport și care este valabiliatea acestuia?
Prețul este de 5 lei, iar valabilitatea este de 4 ani.