Călătorești frecvent? Alege un abonament!
Abonamentul de călătorie este legitimația de călătorie recomandată pentru cei care călătoresc frecvent într-o anumită perioadă de timp, deoarece față de tariful de transport integral se acordă reduceri.
Abonamentele cu plată se emit numai în format digital, fie pe card de transport, fie sub forma de cod QR dinamic asociat unui telefon mobil, cu o anticipație de 30 de zile.
Permite efectuarea unui număr de călătorii în perioada de valabilitate cu trenuri în circulație la clasa și rangul de tren stabilit la achiziționare, sau la clasă / tren de rang inferior, fără obligativitatea rezervării locului în cazul utilizării trenurilor cu regim obligatoriu de rezervare, cu excepția călătoriei cu bicicleta nepliabilă în vagoane speciale de biciclete, caz în care este obligatorie achitarea tarifului de rezervare a locului.
Din 25 iulie 2024 abonamentele 5 zile consecutive și abonamentele 14 zile consecutive valabile la clasa a 2-a, pentru orice rang de tren vor fi disponibile la casele de bilete.
IMPORTANT!
Până la adaptarea aplicațiilor software, CFR Călători va emite numai abonamente de călătorie la clasa 2-a (lunare, valabile 5 și respectiv 14 zile consecutive), pentru toate rangurile de tren.
Abonamentele la clasa 1 (lunare, valabile 5 zile și respectiv 14 zile consecutive) la toate rangurile de tren, se vor emite cât mai curând după adaptarea sistemului de emitere electronică.
Abonamentele săptămânale și cele lunare FLEXI valabile 5,10 si 15 zile începând cu data de 13.07.2024 nu se mai emit. Cele deja emise vor rămâne valabile până la expirarea perioadei de valabilitate. Călătoria cu tren de rang și sau clasă superioară se poate efecuta numai cu plata întregrală a diferențelor tarifare și a tichetului de rezervare loc.
De unde pot cumpăra abonamentul de călătorie?
1. orice staţie de cale ferată sau agenţie de voiaj CFR Călători, numai prin sistemul xSell de emitere electronică, în timpul programului de lucru al acestora:
• în format digital – pe suport de tip Card Transport;
2. automatele de bilete kioșk;
• în format digital – pe suport de tip Card Transport;
3. on-line de pe site-ul www.cfrcalatori.ro:
• în format digital – pe suport tip Card Transport;
4. prin aplicația descărcabilă pe telefon CFR Calatori bilete online:
• în format digital (cod QR dinamic), inclusiv abonamentele lunare pentru elevi și studenți
• în format digital – pe suport tip Card Transport.
Verificarea în tren
– Abonamentele sunt legitimaţii de călătorie nominale și netransmisibile
– Sunt valabile în tren numai însoțite de actul de identitate (CI/BI, pașaport, permis de ședere, permis de conducere) în original.
– Abonamentele pentru elevi sunt valabile în tren numai însoțite de actul de identitate (CI, pașaport, permis de ședere, permis de conducere sau certificatul de nastere în original/copie pentru persoanele sub 14 ani) în original. În locul actului de identitate se acceptă și carnetul/legitimația de elev în original numai dacă acesta/aceasta conține fotografie și CNP.
– Abonamentele pentru studenți sunt valabile în tren numai însoțite de legitimația de student pentru reducere/gratuitate la transport vizată pe anul universitar în curs în original.
– La verificarea legalității călătoriei în tren abonamentul se prezintă astfel:
• suportul de tip Card de Transport, în original – pentru cele emise în format digital pe acest tip de suport;
• codul QR dinamic pe telefon – pentru cele emise digital prin aplicația descărcabilă pe telefon.
– Orice neconcordanţă se va trata conform reglementărilor în vigoare.
- NOU ! Abonamentele achiziționate la tren Interregio sunt valabile (la clasa comercială stabilită la achiziționare) inclusiv la călătoria cu tren Intercity FĂRĂ plata diferențelor tarifare.
- Abonamentele de călătorie,se eliberează la casele de bilete numai pe baza unui document de identitate (BI/CI/ pașaport/permis de ședere/permis de conducere) și a unei cereri completate de călători.
- La achiziționarea abonamentelor digitale pe suport tip card (denumit ”Card Transport”) se completează cererea numai la prima solicitare de emitere a cardului, ulterior nemaifiind necesară completarea unei alte cereri.
- Abonamentele digitale pe suport de tip card se pot achiziționa (pentru posesorii Cardului de Transport) prin toate canalele de vânzare (case de bilete, automatele CFR Călători, online pe site sau prin aplicația descărcabilă).
- Abonamentele de călătorie NU dau dreptul la călătoria pe o rută ocolitoare care se încadrează la o zonă kilometrică superioară (nu dau dreptul la diferență de rută).
- Pentru călătoria la clasa 1 cu abonamentele valabile la clasa 2-a (la rangul de tren la care sunt valabile) este obligatorie achitarea integrală a diferenţei de clasă și a tichetului de rezervare loc la trenurile cu regim de rezervare,
- Abonamentele valabile la tren regio dau dreptul la călătoria cu tren de rang superior (InterRegio-IR sau InterCity-IC) în limita locurilor disponibile, astfel:
- la aceeași clasă pentru care au fost emise – cu plata diferențelor de rang (IR sau IC, după caz) și a tarifului de rezervare corespunzător;
- la clasa superioară (de la clasa a 2-a la clasa 1) – cu plata diferenței de clasă plus a diferenței de rang rang (IR sau IC, după caz) și a tarifului de rezervare corespunzător;
- În cazul în care se solicită preschimbarea/modificarea datelor unui abonament, acesta va fi restituit și se va emite/achiziționa un nou abonament.
- În cazul abonamentelor pierdute care au fost emise în format fizic – pe suport carton, nu se vor emite duplicate, nu se vor înlocui și nici nu se restituie
- În cazul pierderii/ furtului unui suport tip “Card Transport”, acesta se înlocuiește cu un alt card, cu plata tarifului de vânzare a suportului tip card. La înlocuirea suportului de tip card de transport, toate abonamentele digitale încă valabile la momentul respectiv se transferă automat pe noul card.
Tarife abonamente de călătorie | Descarcă |
Facilități / Reduceri pentru elevi și studenți | Citește |
• Cardul Transport se eliberează contra cost în baza unei cereri completate de către călător la casele de bilete din stațiile și agențiile de voiaj CFR Călători numai pentru achiziţionarea legitimaţiilor de călătorie tip “abonament” cu plata integrală.
• Pentru un călător care deține Card Transport emiterea abonamentelor digitate (încărcarea unui abonament pe card) precum și a eventualelor diferente tarifare (diferenta de rang, și/sau tichet de rezervare) se vor putea efectua la orice ghișeu sau automat de bilete aparținând CFR Călători (Kioșk).
• Pentru cei care dețin un Card Transport nu mai este necesară completarea unei cereri la reîncărcarea abonamentelor lunare .
• Pentru reîncarcarea abonamentelor pe card de la automatele de bilete kioșk CFR, călătorii vor înscrie atât seria cardului cât și CNP-ul, sistemul verificând valabilitatea cardului de transport și corespondența asocierii serie card – CNP.
• În cazul pierderii/furtului sau deteriorarii Cardului Transport, acesta se poate înlocui contra cost, achitând tariful de emitere.
2. Cum arată “Card Transport”?
3. Cum se face restituirea abonamentelor încărcate pe Card Transport?
a. Restituirea parțială (în perioada de valabilitate a abonamentului) se face la unitatea emitentă în baza unei cereri completate de către călător, cu reținerea automată a comisioanelor și a tarifelor aferente.
b. Restituirea totală, înainte de prima zi de valabilitate, se poate efectua la orice unitate.
c. Pentru abonamentele digitale emise online pe site sau prin aplicația pentru telefon “CFR Călători bilete online” solicitarea de restituire se efectuează numai online din contul de utilizator iar restituirea sumelor ce se cuvin a fi returnate se face direct în contul asociat cardului bancar cu care s-a achiziționat abonamentul.
4. Cum se face verificarea în tren a abonamentului de către personalul de tren?
• Cardurile de transport sunt recunoscute automat de dispozitivul mobil aflat în dotarea personalului de tren în momentul scanării.
• În urma scanării unui card de transport care are încărcat un abonament valabil vor fi afișate informațiile referitoare la tipul de abonament, ruta, perioada de valabilitate, precum şi datele de identificare ale clientului care vor fi comparate cu cele din actul de identitate.
5. Care este prețul emiterii Cardului Transport și care este valabiliatea acestuia?
Prețul este de 5 lei, iar valabilitatea este de 4 ani.