31 ianuarie
Referitor la operarea inițială a 4 trenuri pe zi compuse din rame Alstom pe relația București Nord-Brașov și retur, dintre care 2 trenuri IR 16003 și IR 16004 au fost retrase din circulație ( începând cu data de 8 ianuarie trenul IR 16003, respectiv 16 ianuarie 2025 trenul IR 16004), facem următoarele precizări:
- CFR Călători a proiectat odată cu schimbarea de mers de tren 2024-2025 care a intrat în vigoare din 15 decembrie 2024, 4 trenuri Interegio compuse din rame Coradia Stream pe relația București Nord-Brașov și retur. Proiectul este în conformitate cu Contractul de Servicii Publice încheiat intre CFR Călători și Autoritatea de Reformă Feroviară, primul contract adjudecat prin licitație competitivă. În fapt nu au circulat decât 2 trenuri compuse din rame Coradia Stream, cele de dimineața (IR 16001 și IR 16002). De ce? Din motive indepedente de voința CFR Călători, Alstom România nu a mai permis decât circulația a 2 trenuri Coradia Stream.
- Ținând cont de Contractul de Servicii Publice încheiat CFR Călători și Autoritatea de Reformă Feroviară, care prevedea circulația a 4 trenuri Interegio compuse din ramele Alstom, compania a pus în vânzare cu anticipație legitimații de călătorii la aceste trenuri. Din respect pentru publicul călător care a cumpărat anticipat bilete la trenurile IR 16003 și IR 16004 și pentru a acoperi o perioadă neasigurarea ramei Alstom pentru compunerea celor 2 trenuri de către Alstom (IR 16003 și IR16004), CFR Călători a pus temporar în circulație 2 trenuri cu locomotive și vagoane aparținand CFR Călători.
- Deoarece motivul pentru care au fost menținute temporar în circulatie cele 2 trenuri aparținând companiei, respectiv onorarea biletelor cumpărate cu anticipație de către călători pentru trenurile IR 16003 și 16004 a încetat, CFR Călători a fost nevoită să solicite retragerea celor 2 trenuri din circulație care au suplinit temporar ramele Alstom.