Implementarea OMTI nr. 1039/2024 la CFR Călători

Postat acum o săptămână ago

12 iulie 2024 CFR Călători informează că, începând cu data de 13 iulie 2024, vor fi puse în aplicare prevederile Ordinului Ministrului Transporturilor și Infrastructurii (OMTI) nr. 1039/2024 privind aprobarea tarifelor care pot fi percepute de operatorii de servicii publice pentru serviciile de transport feroviar public de călători care fac obiectul obligaţiei de serviciu public. CFR Călători ia toate măsurile pentru implementarea OMTI nr. 1039/2024 ce intră în vigoare începând cu data de 13 iulie 2024, ora 00:00. În prima etapă de implementare, titlurile de călătorie metropolitane se vor emite numai online prin Ghișeul Unic (platforma pusă la dispoziție de Autoritatea pentru Reformă Feroviară). Despre CFR Călători Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători “CFR Călători” S.A. este operatorul național feroviar a cărui principală activitate…

Citește mai mult

Informare de presă / În atenția REDACȚIILOR

Postat acum 2 săptămâni ago

11 iulie 2024 Referitor la solicitarea FACIAS apărută în spațiul public privind condițiile din Gara de Nord București, CFR Călători informează că solicitările FACIAS adresate greșit către CFR Călători fac referire la atribuțiile CNCF CFR SA, administratorul infrastructurii feroviare din România (inclusiv stații de cale ferată/gări, peroane, treceri la nivel cu calea ferată, pasaje, pasarele pietonale, macaze etc.).  Adresăm redacțiilor rugămintea să corecteze materialele scrise pe acest subiect. Mulțumim.

Citește mai mult

Degajare de fum la locomotiva trenului IR 1881 București Nord – Constanța

Postat acum 2 săptămâni ago

11 iulie 2024 Astăzi, 11 iulie 2024, în stația Brănești s-a produs o defectare tehnică cu degajare de fum la locomotiva trenului IR 1881 București Nord – Constanța. Mecanicul trenului a acționat conform procedurilor aferente unor asemenea situații, a avizat serviciul 112 și a intervenit cu mijloacele din dotare până la sosirea echipei de intervenție. Siguranța și securitatea pasagerilor nu au fost puse în pericol. Pasagerilor din acest tren li se va oferi apă în stațiile Ciulnița și Fetești. Trenul IR 1881 își va relua circulația în condiții de siguranță cu o locomotivă de ajutor. Această întârziere nu afectează și circulația altor trenuri. Cauzele care au generat degajarea de fum vor fi stabilite de o comisie de cercetare. CFR Călători cere scuze pasagerilor pentru neplăcerile…

Citește mai mult

 Trenuri suplimentare pe ruta Râmnicu Vâlcea – Sibiu și retur

Postat acum 2 săptămâni ago

08 iulie 2024   CFR Călători pune nevoile de călătorie ale pasagerilor pe primul plan și a luat măsuri operative pentru creșterea capacității de transport feroviar de călători. Ca urmare a închiderii circulației rutiere pe Valea Oltului, în perioada 9 iulie – 9 august 2024, vor interveni modificări în compunerea şi circulaţia trenurilor. Astfel, călătorii vor avea la dispoziţie o capacitate dublă de transport față de cea proiectată în Mersul Trenurilor 2023/2024, în principal la trenurile de navetă de pe ruta Râmnicu Vâlcea – Lotru – Sibiu si retur (R 2061, R 2064, RE 2012, RE 2014). Trenul RE 2012 va circula și în zilele de sâmbătă (13 iulie, 20 iulie, 27 iulie și 3 august 2024), pe ruta Sibiu – Râmnicu Vâlcea și va…

Citește mai mult

Călătoria cu trenul în perioada cu fenomene meteo extreme

Postat acum 2 săptămâni ago

8 iulie 2024 CFR Călători informează că în perioada cu fenomene meteo extreme – val de căldură, caniculă și disconfort termic ridicat, care se înregistrează pe majoritatea secțiilor feroviare, trenurile circulă cu restricții de viteză impuse de către administratorul infrastructurii feroviare – compania CFR SA. Aceste restricții generează întârzieri în circulația trenurilor de călători. Temperaturile ridicate, instabilitatea atmosferică, incendiile de vegetație și furtunile afectează transportul feroviar de călători. Clima se schimbă, iar temperatura este mai ridicată decât cea pentru care a fost proiectat materialul rulant din România. Aceasta este o provocare cu care se confruntă atât România, cât și țările care trec prin aceleași schimbări climatice. Trebuie avut în vedere că țările care au, tradițional, o climă mult mai caldă au proiectat materialul rulant pentru a…

Citește mai mult