Oficiul Marketing  și Comunicare                                                                                                        

Serviciul Marketing  și Relații cu Mass- Media                                                              Tel CFR:122 777, Direct: 021 319 0337 

F- PO-0-7.4-01-02/Nr. OMC2/ 21 / 775 /24.07.2022                                                                                     

 

Către: Club Feroviar

În atenția domnului Adrian Bărbulescu, redactor

 

Drept la replică

Referitor la articolul ” Cum își bat joc Traian Preoteasa și Călin Mitică de imaginea României” postat în data de 23 iulie 2022 pe site-ul Club Feroviar, precizăm că au fost publicate o serie de informații false și tendențioase.

Pentru o corectă informare a opiniei publice, vă solicităm publicarea următorului drept la replică.

DREPT LA REPLICĂ

  • În mod repetat faceți acuzații grave, cu prezentarea de informații false și nedocumentate menite să denigreze imaginea CFR Călători și să influențeze negativ opinia publică.
  • Automotorul Desiro aflat în compunerea trenului RE 7944 are reviziile făcute la termen. În data de 5 iulie a.c., s-a făcut revizia planificată tip R2, iar în data de 20 iulie a.c. a avut o revizie intermediară.
  • Întregul parc de vehicule feroviare este verificat din punct de vedere tehnic – funcțional înainte de plecarea în cursă, pentru evitarea defectărilor în parcurs. Pot exista situații în care pe fondul unor temperaturi exterioare ridicate – cod roșu sau portocaliu de caniculă – așa cum a fost și ieri, în anumite intervale orare (în care temperaturile sunt maxime), agregatele instalației de climatizare amplasate pe vagoane să fie suprasolicitate (radiația termică a căii de rulare – temperaturile în șină fiind de cca. + 55 gr.C; radiația solară– vagoanele fiind în parcurs) situație în care calculatoarele de climă comandă automat pentru un interval de timp intrarea în modul de funcționare “avarie răcire” timp tehnologic necesar pentru răcirea compresoarelor care mențin presiunea freonului din instalații în parametrii tehnici proiectați protejând instalațiile împotriva unor deranjamente de lungă durată.
  • În data de 5 iulie c., CFR Călători a făcut  următoarea precizare: România se află în prezent în zona climatică II, conform fișei UIC 553-1/2005, raportat la clasificările pe zone climatice a țărilor membre UIC din Europa, ale cărei prevederi se aplică la proiectarea și construcția  instalațiilor de climatizare din vehiculele feroviare. Urmare evoluției climatice din ultimii doi ani, CFR Călători are în vedere finalizarea procedurilor pentru reîncadrarea țării noastre în zona climatică I, ceea ce presupune circulația trenurilor în condiții meteorologice de vară extremă. Vă reamintim că ați preluat această precizare, și ar fi trebuit să știți chiar și cu o minimă documentare, că Italia și Spania sunt încadrate în altă zonă climatică.  În ceea ce privește Franța, temperaturile extrem de ridicate au influențat și acolo funcționarea instalațiilor de climatizare  din trenuri chiar și în cele de mare viteză.
  • În data de 22 iulie a.c., automotorului Desiro aflat în compunerea trenului RE 7944, i –a fost efectuat procesul de dezinsecție conform programării. Ieri până la ora 17.00, automotorul efectuase mai multe curse fără a fi semnalate deficiențe.

Publicarea unor astfel de informații dovedește lipsa unei minime documentări.

Conform legii, în virtutea dreptului la replică, solicităm publicarea acestuia în regim de urgență și fără a i se aduce modificări, în acelaşi spaţiu ca şi cel utilizat pentru articolul la care am făcut referire aici.

În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanţelor în drept să se pronunţe asupra prejudiciilor aduse CFR Călători.

 

Serviciul Marketing și Relații cu Mass-Media

CFR Călători