Către: România Liberă
În atenția doamnei/domnului Redactor Șef
Referitor la articolul ”Statul, complice la paragina CFR Călători” publicat în data de 22 decembrie 2020, sub semnătura domnlui Laurențiu Mușoiu, în cotidianul România Liberă, au fost publicate o serie de informații false și tendențioase.
Pentru o corectă informare a opiniei publice, vă solicităm publicarea următorului drept la replică.
DREPT LA REPLICĂ
Este regretabil modul în care ați procedat în cazul documentării acestui articol şi ne arătam întreaga disponibilitate pentru a vă furniza oficial toate informaţiile necesare pentru o prezentare reală şi obiectivă a activității CFR Călători.
În mod evident nu ați realizat o documentare elementară, utilizând un material despre care spuneți că este furnizat de sindicate, fără să verificați dacă cifrele sunt corecte și fără să solicitați punctul de vedere al CFR Călători. Ca urmare ați prezentat date eronate. De asemenea expertiza și atribuțiile sindicatului sunt în zona de protecție socială, deci avem rezerve mari cu privire la opiniile exprimate pe domeniile de management și strategie.
Creșterea parcului de vagoane reprezintă o prioritate permanentă pentru noi – CFR Călători, pentru a răspunde cerințelor de trafic și confort, iar acest lucru se vede în compunerea trenurilor aflate în circulație.
Facem mențiunea că toate reparațiile și modernizările se fac din fonduri proprii și de la bugetul de stat. Este un efort financiar pe care CFR Călători îl face pentru ca pasagerii noștri să beneficieze de un serviciu de calitate. În aceste condiții apreciem afirmația dumneavoastră – ’’Compania națională CFR Călători merge cu deficit de trenuri, cu toate că statul român are posibilitatea de a le repara pe cele defecte, cu resurse proprii’’ – ca fiind mincinoasă, denigratoare și în special nedocumentată.
Dacă la sfârșitul anului 2019 flota de vagoane a CFR Călători era la cota de avarie, în anul 2020 au fost luate măsuri la nivel de companie și în relația cu uzinele reparatoare, pentru a crește rapid parcul activ, în așa fel încât să fim pregătiți în special pentru sezonul estival și să ajungem să avem un parc de 1000 de vagoane până la sfârșitul anului. Rezultatul este concret și palpabil. Plecând de la 792 de vagoane în 2019, s-a ajuns la circa 970 de vagoane pe toată durata sezonului 2020, și obiectivul vagoane 1000+ atins în septembrie, cu 4 luni înainte de termen. Parcul a crescut într-un an cu aproape 30% (în Europa media este de 3-4%).
Menținem ritmul, adăugând și calitate parcului nostru. Facem acest lucru investind cu prioritate în modernizarea vagoanelor, unde deja am realizat un număr dublu față de aceeași perioadă a anului trecut.
De asemenea, se văd rezultatele accelerării reparațiilor și în cazul locomotivelor. În ultimele luni au ieșit din uzină primele locomotive electrice modernizate în ultimii 10 ani, dintr-un lot de 40.
Totodată au fost livrate după reparații locomotive diesel electrice modernizate General Motors, LDE clasice și locomotive diesel – hidraulice.
Trenurile au în compunere și vagoanele clasă reparate și modernizate în acest an. Pentru vagoanele modernizate, toate amenajările interioare sunt complet noi, dotate suplimentar cu prize, aer condiționat, toalete ecologice și uși semi-automate. Conceptele de organizare interioară a spațiilor și facilităților oferite călătorilor dau o libertate de mișcare în timpul călătoriei incomparabil mai mare decât în orice alt mijloc de transport, ceea ce a condus la creșterea confortului și gradului de mulțumire a pasagerilor.
Precizăm că avem contracte de reparații și modernizare cu toate întreprinderile de profil de pe piața de profil românească. În ceea ce privește Atelierul Jibou, menționat în articol, acolo capacitatea este extrem de redusă pentru astfel de lucrări – în jur de 40 de angajați comparativ cu circa 3000 în uzinele reparatoare.
FALSĂ este și afirmația dumneavoastră conform careia 150 de vagoane stau din cauza roților. Cifra REALĂ ESTE 5.
Informațiile nedocumentate din articol induc în eroare opinia publică, producând prejudicii de imagine CFR Călători și afectează în mod direct activitatea companiei.
Conform legii, în virtutea dreptului la replică, solicităm publicarea acestuia în regim de urgență și fără a i se aduce modificări, în acelaşi spaţiu ca şi cel utilizat pentru articolul la care am făcut referire aici.
În caz contrar, ne rezervăm dreptul de a ne adresa instanţelor în drept să se pronunţe asupra prejudiciilor aduse CFR Călători.