Către: OBSERVATOR ANTENA 1
În atenția Domnului Redactor Șef
Referitor la materialul difuzat în cadrul Observator- Antena 1, ”VIDEO- Pasagerii cursei feroviare Arad-Cluj au înghețat de frig în vagoanele cu geamuri găurite. Călătorii au acoperit găurile cu șervețele” și publicat în data de 11 noiembrie 2021, CFR Călători face următoarele precizări pentru o informare obiectivă a opiniei publice:
Condițiile de călătorie din trenul IR 1536 Timișoara Nord – Arad – Cluj Napoca ce este format din automotor Desiro, sunt un efect urmare lovirii cu pietre în timpul circulației acestuia de către persoane neidentificate, externe căii ferate.
Geamurile automotorului în cauză au fost reparate provizoriu, urmând să fie înlocuite. Personalul de tren care deservește trenurile formate din automotoare pe ruta menționată nu a primit nicio reclamație din partea călătorilor pentru starea de disconfort întâmpinată. De asemenea, s-a dispus un dosar de cercetare internă asupra acestui incident. Mulțumim pentru cele semnalate și apreciem orice critică dacă este constructivă și nu este bazată pe păreri personale.
În ceea ce privește exemplificarea ce are ca punct de referință un automotor nefuncțional, aceasta nu este reală și corectă la adresa CFR Călători, având în vedere faptul că automotorul respectiv este descompletat, se află în proces de reparație nefinalizată și staționează într-o uzină reparatoare cu care CFR Călători se află în litigiu pentru recuperarea automotoarelor introduse în reparație și nefinalizate în termen în această unitate.
Exemplificarea stării degradate a acelui automotor nefuncțional induce în mod intenționat opiniei publice o imagine deformată asupra materialului rulant pe care compania îl are în exploatare până la momentul în care este introdus în programele de reparații. CFR Călători nu menține în circulația trenurilor material rulant ce prezintă deteriorări ce pun în pericol siguranța călătorilor și afectează confortul acestora.
Menționăm că la introducerea materialului rulant în reparație la o uzină reparatoare, se întocmește un proces verbal în care sunt precizate piesele degradate sau lipsă, piesele în stare bună de funcționare sau nefuncționale etc. Astfel, prin procesul de reparație lipsurile și degradările provenite din exploatare sunt remediate, materialul rulant fiind reintrodus în circulație în bună stare de funcționare.
Pentru corecta informare a publicului, vă rugăm să precizați faptul că automotorul prezentat în materialul filmat nu este destinat introducerii în exploatare. Acesta a fost introdus în uzina reparatoare de mai mulți ani, lipsurile și degradările inițiale au fost înscrise în procesul verbal încheiat între CFR Călători și uzina reparatoare, iar restul degradărilor așa cum au fost expuse au survenit după introducerea acestuia în uzina reparatoare. Totodată vă rugăm să precizați faptul că respectivul automotor alături de alte automotoare fac obiectul unui litigiu juridic între CFR Călători și uzina reparatoare.
Pentru prezentări ale materialului rulant al CFR Călători care necesită reparație apreciem că trebuie solicitat un punct de vedere companiei, nu uzinelor reparatoare și cu atât mai puțin celei cu care CFR Călători se află în litigiu juridic.
Anual compania efectuează peste 400 de reparații planificate la vagoane, inclusiv modernizare de vagoane, în conformitate cu normativele tehnice în vigoare și peste 300 reparații planificate la subansamblele din componența vehiculelor feroviare de tracțiune precum și a vehiculelor feroviare de tracțiune. Din anul 2018 și până în prezent au fost modernizate peste 110 vagoane și 9 locomotive.
Pentru o prezentare corectă a activității CFR Călători, ne exprimăm întreaga disponibilitate pentru a vă furniza, oficial, toate informaţiile necesare.