Compartimentul Relații cu Mass-Media                                                              Tel CFR:122 777, Direct: 021 319 0337 

F- PO-0-7.4-01-02/Nr. CRMM / 4 / 197 / 12.08.2024                                                                                   

 

                         Către:  Publicația Club Feroviar

                                      În atenția dlui Redactor-șef

 

                           Precizare CFR Călători

Articolele Club Feroviar, cu titlurile: “FOTO Minciuna CFR Călători cu locomotivele diesel de la Brașov și o veste bună ținută la secret” și “Două deraieri în Depoul Iași al CFR Călători. Mai multe trenuri au întârzieri” publicate la 11 august 2024 și respectiv 9 august 2024 arată că publicația dumneavoastră continuă să denatureze activitatea CFR Călători în goana după senzațional fie din rea-voință, fie din slaba documentare jurnalistică. Ambele aspecte sunt deosebit de grave deoarece manipulează opinia publică și aduc grave prejudicii de imagine operatorului feroviar de stat – CFR Călători.

Pentru corecta informare a opiniei publice, CFR Călători face următoarele precizări:

În urma accidentului rutier produs în data de 10.08.2024, la trecerea de la nivel cu calea ferată dintre Sighișoara și Albești Târnava, ce a condus la un deranjament la infrastructura feroviară, Depoul Brașov a asigurat tracțiune diesel pentru intervenție, după cum a fost menționat și în comunicatul CFR Călători. În fapt erau apte și pregătite pentru intervenție un număr de trei locomotive Diesel ale SRTFC Brașov, din care două tip LDE ale Depoului Brașov și una tip EGM a Depoului Sibiu. Constatăm cu surprindere că dumneavoastră nu ați înțeles faptul că locomotivele atribuite unui depou pot circula pe infrastructura feroviară publică, indiferent de depoul deținător.

Durata deplasării între Brașov și Sighișoara este de peste trei ore conform condițiilor de circulație de pe infrastructura feroviară publică și avem convingerea că aveți cunoștință despre faptul că nu poate fi asigurat un mijloc de remorcare la fiecare km de pe rețeaua feroviară. De asemenea, nimeni nu poate stabili locul/kilometrul de pe rețeaua feroviară în care urmează să apară o disfuncționalitate (copaci căzuți, vehicul rutier în gabaritul șinei etc.). Mijloacele de remorcare sunt îndrumate de la cea mai apropiată unitate feroviară sau stație feroviară, unde aceste mijloace se află.

Referitor la afirmația dumneavoastră despre “trenul special pentru Summer Well”, precizăm că circulația acestui tren s-a efectuat strict în baza unui contract comercial și nu a fost un eveniment organizat de către CFR Călători. În aceste condiții, nu se impunea nicio formă de promovare/comunicare de către CFR Călători, aspect care de altfel nici nu era în spiritul contractului comercial încheiat cu Beneficiarul.

În ceea ce privește articolul despre așa-zisele “deraieri”, constatăm că din punctul dumneavoastră de vedere nu există nicio diferență între o deraiere și o defectare de locomotivă. În acest context, orice comentariu CFR Călători privind articolele dumneavoastră sunt de prisos.

 

Cu stimă,

Compartimentul Relații cu Mass-Media

CFR Călători