Muzeul de locomotive din Dej a fost înființat la inițiativa unor ceferiști pasionați în anul 1992. Este singurul muzeu de acest fel din Transilvania. Se pot admira peste 20 de locomotive cu aburi și electrice, dar și vagoane care au facut istorie în România.
Exponatele cele mai vechi, o locomotivă cu abur și o locomotivă electrică, datate din anul 1908.
Locomotiva cu aburi 40.007 a fost construită de Wiener Lokomotivfabriks AG, Floridsdorf (Austria) și a circulat pe traseul Subcetate – Haţeg – Bouţari – Caransebeş, în perioada 1908 – 1978.
De asemenea, în muzeu puteți vedea cea mai puternică locomotivă cu abur fabricată în România (151 002), locomotiva cu abur numărul 1000 fabricată la Reșița și multe altele.
În muzeu este amenajat un vagon-muzeu cu obiecte specifice activităţii din depou.
Muzeul este organizat în aer liber, intrarea este gratuită, iar majoritatea exponatelor pot fi văzute de sus, de pe o pasarelă ce traversează depoul Dej-Triaj.
Știați că?
Locomotiva cu abur 151002 face parte dintr-o serie de doar două unități construite de Uzinele Malaxa în anii 1939 și 1941. Acestea erau cele mai puternice locomotive cu abur construite în România putând remorca peste 3000 de tone.
Locomotiva 151001 a fost capturata de URSS în 1945 explodând câțiva ani mai târziu la Harkov, însă locomotiva 151002 a circulat până în 1971.
Alte articole pe aceeași temă:
CFR Călători, partener al Connecting Europe Express! click aici
Transportul viitorului este cel feroviar. Alegeți calea ferată! click aici
România membru fondator al Uniunii Internaționale a Căilor Ferate click aici
Transportul feroviar cel mai ecologic tip de transport de pasageri din Europa click aici
Muzeul de locomotive cu abur din Reșița click aici
Ceferiada click aici
Transportul feroviar conectează Europa click aici
Transportul inteligent click aici
TRENUL = Transportul feroviar este mai curat click aici
140 ani de la prima cale ferată executată integral de ingineri români click aici
Conexiunea feroviară a Capitalei cu Orientul și Occidentul, la începuturi click aici
Începutul căilor ferate în Europa click aici
Explorați ruta feroviară Suceava – Putna click aici
Istoria trenului regal click aici
Faleza Dunării și Tunelul Filești în Anul European al Căilor Ferate! click aici
Calea ferată Filiași – Bumbești – Livezeni click aici
Viaductul Caracău -cel mai mare viaduct în arc din beton din România click aici
Gara regală Bucureşti Băneasa click aici