În urmă cu 82 de ani, Căile Ferate Române au organizat un mare eveniment pentru a marca sărbătorirea a 70 de ani de la deschiderea primei linii ferate construite de stat, anume linia Bucureşti-Giurgiu. Acest eveniment s-a numit Ceferiada și se dorea a fi un eveniment desfășurat timp de 3 zile, dar, datorită cererii publicului, a durat două săptămâni.
Ceferiada a avut deschiderea pe 10 iunie 1939 avându-i prezenți pe Regele Carol al II-lea, Voievodul Mihai și Prințul Paul al Greciei. Evenimentul a avut loc pe stadionul CFR din Giulești şi au fost prezenţi peste 25 000 de spectatori.
Căile fertate au fost definite ca motor al economiei în prima parte a modernizării României, iar Ceferiada a scos în evidență aportul feroviarilor la amplificarea sentimentului de mândrie națională.
Știați că?
În anul 1869 cel mai scurt drum către Viena era de la Bucureşti la Giurgiu, cu trenul, şi apoi cu vaporul pe Dunăre până la Viena.
Construcția linei a fost terminată pe 26 august 1869, iar regele Carol I a plecat cu un tren la Giurgiu, de unde a călătorit apoi pe Dunăre spre Germania.
Linia București – Filaret – Giurgiu, în lungime de 67 km, era o linie izolată ce realiza conexiunea capitalei cu Dunărea și o legătură directă cu Orientul și Occidentul.
Este cea de-a zecea linie de cale ferată construită pe teritoriul României și a fost deschisă circulației trenurilor la finalul lui octombrie 1869, când s-a realizat oficial inaugurarea ei.
Atunci, 2 trenuri festive au plecat din Gara Filaret – cea mai veche gară a Capitalei, la un interval de 15 minute. Primul tren a fost condus de însuşi constructorul John Trevor Barkley, iar al doilea, de primul mecanic de locomotivă român -Nicolae Tănase.
Sursa: Mica monografie a căilor ferate din România, autor Radu Bellu
Alte articole pe aceeași temă:
CFR Călători, partener al Connecting Europe Express! click aici
Transportul viitorului este cel feroviar. Alegeți calea ferată! click aici
România membru fondator al Uniunii Internaționale a Căilor Ferate click aici
Transportul feroviar cel mai ecologic tip de transport de pasageri din Europa click aici
Muzeul de locomotive cu abur din Reșița click aici
Muzeul de locomotive din Dej click aici
Transportul feroviar conectează Europa click aici
Transportul inteligent click aici
TRENUL = Transportul feroviar este mai curat click aici
140 ani de la prima cale ferată executată integral de ingineri români click aici
Conexiunea feroviară a Capitalei cu Orientul și Occidentul, la începuturi click aici
Începutul căilor ferate în Europa click aici
Explorați ruta feroviară Suceava – Putna click aici
Istoria trenului regal click aici
Faleza Dunării și Tunelul Filești în Anul European al Căilor Ferate! click aici
Calea ferată Filiași – Bumbești – Livezeni click aici
Viaductul Caracău -cel mai mare viaduct în arc din beton din România click aici
Gara regală Bucureşti Băneasa click aici